Midsommardagssömnad

På midsommardagen tog jag tag i ett projekt jag tänkt på ett tag. Sy små mössor till mina bästa vänners små bebisar.

Sewing midsummer

En av bebisarna behagade titta ut lite för tidigt, varför hen bor på neo nu med sina föräldrar. De får inte ha några egna kläder utan det är landstingets kläder som gäller fram till hemgång, men mössor får de ha privata! Så jag hittade ett mönster på en liten prematur-mössa hos Made by Runi. 
Sewing midsummer

Tyget är ett gammalt linne som jag köpt på loppis för en tia. Superhärligt, färglatt. Precis vad små bäbisar ska ha, tycker jag.

Sewing midsummer

Den första blev lite för stor, så det fick bli en nummer två också. Tror att den andra bebisen (som verkar komma lite mer enligt beräknat födelsedatum) kommer kunna ha den större och prematuren den mindre. Håll tummarna!
Sewing midsummer

Superlätt mönster att följa och väldigt snabbt att sy, jag rekommenderar verkligen mönstret. Tack Runi!


Detta inlägg är med i Sypeppen – din syjunta på nätet! Fredrika och Josefine från Sew it Yourself är grundarna till Sypeppen, som finns till för att visa upp våra alster, fråga om råd och nätverka med andra härliga skapare. För mer information om Sypeppen och Sew it Yourself, klicka på saxen!

8 reaktioner till “Midsommardagssömnad

Lämna en kommentar