En babymössa i blått garn

De säger att tredje gången gillt så blir det oftast rätt. I detta fall så stämmer det verkligen!

Jag virkade två blå mössor förra sommaren, en pytteliten och en lite större. Men jag hann aldrig ge bort fem till de tilltänkta bäbisarna, innan de växte och blev stora!

Så kom januari, och min arbetskamrat födde sitt barn. Nu har jag min chans tänkte jag! Sagt och gjort så fick den lille krabaten modell större av den blå babymössan. Men tror ni den passade?! Nejnej, på tok för liten 😂

Jag fick då frågan om jag ville göra en ny, och kanske mäta huvudet så det blev rätt? Sagt och gjort, nu har jag mätt och gjort den liiite större ändå.

Resultatet då? Jo det blev en finfin blå mössa!

Jag har inte följt något mönster, utan bara gått på känsla och sedan mätt lite då och då.

Detta blir mitt bidrag till Junis Sypepp, och även mina första rutor på Sybingo 2019:

✅ Skapa något i garn
✅ Sticka eller virka
✅ Skapa en huvudbonad

——————————————————————

Detta inlägg är med i Sypeppen – din syjunta på nätet! Fredrika och Josefine från Sew it Yourself är grundarna till Sypeppen, som finns till för att visa upp våra alster, fråga om råd och nätverka med andra härliga skapare. För mer information om Sypeppen och Sew it Yourself, klicka på saxen!

Fredrikapåvinden

Annonser

2 reaktioner till “En babymössa i blått garn

  1. Meen, så söt! Jag har också tänkt sticka eller virka fina bebismössor eller koftor, men jag är för långsam, så de hinner växa ur dem innan jag ens börjat! Haha! Men vilken tur att denna passade till slut! 🙂

    Gilla

    1. Visst blev den gullig? ❤ Jag tror tricket med babykläder att en får börja så fort som en vet att det är bebis på g, då kaaanske det går att pricka in med rätt storlek 😀

      Gilla

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )